• www.facebook.com

ALTIN HAMLE SPOR KULÜBÜ ÇORUM

Saat
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.451532.5815
Euro34.684134.8231
ZEKA OYUNLARI YARIŞMASI

SATRANÇ : Takım Oyunu, bir takında 4 öğrenciden oluşur, öğrencilerin birtanesi mutlaka kız öğrenci olacaktır. 6 Tur üzerinden yapılacak turnuvada puan sistemi uygulanacaktır. 

MANGALA : Takım oyunu, bir takım 3 öğrenciden oluşur, turnuva puan sistemi üzerinden yapılacaktır. 

BECERİKLİ YAPILAR : Takım Oyunu, 3 öğrenciden oluşur, kendilerine verilen, şekli yapmaları istenecektir. 


‘QUORIDOR’ OYUNUNUN KURALLARI OYUNUN HEDEFİ


Karşı taraftaki son karelerden herhangi birisine ulaşan ilk kişi olmak. 

İKİ OYUNCU İÇİN KURALLAR 

Oyunun başında her oyuncunun 8 adet engeli, oyun alanının kenarına dizilir. Her oyuncu bir ‘fare’ alır ve kendi tarafındaki başlangıç çizgisinin ortasındaki kareye koyar. Hedefini belirlemek için faresiyle aynı renkteki peynir parçasını alır ve faresinin karşısına gelecek şekilde oyun alanının diğer kenarına yerleştirir Kura ile hangi oyuncunun başlayacağı belirlenir. 

OYUNUN OYNANIŞI 

Her oyuncu, sırası geldiğinde faresiyle bir hamle yapmayı veya bir engel koymayı seçer. Eğer engelleri bitmişse mecburen faresiyle bir hamle yapar. 

FAREYİ HAREKET ETTİRMEK 

Fareler bir hamlede yalnızca bir kare yatay veya dikey olarak ileri veya geriye doğru hareket ettirilir. Fareler engellerin üzerinden atlayamazlar, etrafından dolaşmalıdır. 

ENGEL KOYMA 

Her bir engel iki kareyi engelleyecek şekilde konur..Engel koymada amaç oyuncunun ya kendi ilerlemesini kolaylaştırmak ya da rakibinin yolunu uzatmaktır; ancak geçecek yer bırakmayacak şekilde tamamen rakibin yolunu kapatmak yasaktır. Rakibe en az bir geçiş karesi bırakmak şarttır.

KARŞI KARŞIYA GELME

İki fare arada engel olmaksızın karşı karşıya gelirse, sırası gelen oyuncu da geri, sağa, sola hereket etmelidir.  

Böylece bir kare avantaj sağlayarak yoluna devam etmiş olur. Eğer rakibinin faresinin arkasında engel varsa, kendi faresini rakibininkinin sağına veya soluna getirebilir 

OYUNUN SONU

Karşı taraftaki son karelerden herhangi birisine ulaşan ilk oyuncu oyunu kazanır. 
--------------------------------------------------

 

HEDEF 5 OYUNU

 

AMAÇ:

 

Oyun ekranında dikey-yatay ve çapraz olarak 5 te 5 (beş tane aynı renk oyun taşı) yaparak puan toplamak ve müsabakaları kazanmak

 

HEDEF 5 OYUNU KUTU İÇERİĞİ:

 

1 adet oyun ekranı ve 64 adet ahşap oyun taşı (Kırmızı/Yeşil)

 

HEDEF 5 OYUNU BECERİ ALANI:

 

hafıza, dikkat, konsantrasyon, görsel algı

OYUNUN OYNANIŞI 

Oyuncular arası kura çekilir, kurayı kazanan oyuncu oyuna başlar. Yatay, Dikey, Çapraz olarak her hangi birinde ilk 5 pulu aynı hizaya getiren oyuncu oyunu kazanmış olur.

-----------------------------------------------------------------------

Q-BİTZ ZEKA OYUNU AMAÇ:

 

6 yüzeyinde farklı şekiller olan mini küpleri bir araya getirerek 4×4 bir karede istenen resmi en kısa sürede bulmak.

 

Q-BİTZ ZEKA OYUNU KUTU İÇERİĞİ:

 

16 farklı küp, bir adet oyun tablası ve 80 farklı oyun kartları

 

Q-BİTZ ZEKA OYUNU BECERİ ALANI:

 

hafıza, strateji, geometrik şekiller, görsel algı

 

OYUNUN OYNANIŞI 

Öğrenciye Şekil Kartına 1 dk. Bakması istenir. 1 dk sonra şekil kartı kapatılır ve bakmış olduğu şekli Qbitz tahtasında yapması istenir. İlk tamamlayan öğrenci oyunu kazanmış olur. 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

MANGALA OYUNUN TANIMI VE KURALLARI

Mangala Türk Zeka ve Strateji Oyunu iki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı 6'şar adet olmak üzere 12 küçük kuyu vardır. Her oyuncunun sağ tarafta taşlarını toplayacağı birer büyük hazinesi bulunur. Mangala Oyunu 48 taş ile oynanır. Taşların renkleri önemli değildir. Hazinesinde en çok taşı biriktiren oyuncu oyunu kazanır.

  • Oyuna kura ile başlanır.
  • Her oyuncu 6 şar kuyularının her birine 4 er taş koyarak taşlarını yerleştirir.
  • Oyuncu herhangi bir kuyusundaki taşları alarak soldan sağa doğru taşlarını dağıtır.
  • Dağıtmaya başlayan oyuncu sola doğruher kuyuya bir taş bırakmak zorundadır.
  • Oyuncu bir kuyudan bir taş alırsa aldığı kuyuya bırakmak zorunda değildir.
  • Dağıttığı taşlardan son koyduğu taş kendi hazinesine gelen oyuncu tekrar oynama hakkı kazanır
  • Dağıttığı taşlardan son koyduğu taş rakibin kuyusundaki taşları çift sayı yaparsa bu kuyunun taşlarını kendi hazinesine alma hakkı kazanır.
  • Dağıttığı taşlardan son taş kendi kuyularından boş bir kuyuya denk gelirse o kuyunun karşısındaki rakibin kuyusundaki taşları alma hakkı kazanır ve kendi kuyusundaki bir taşı da alır.
  • Oyunculardan herhangi birinin bölgesinde yer alan taşlar bittiğinde oyun seti biter.
  • Oyunda kendi bölgesinde taşlarını ilk bitiren oyuncu, rakibinin bölgesinde bulunan tüm taşları da kazanır.
  • Son ana kadar oyunu kimin kazanacağı belli değildir.

-------------------------------------------------------------------------

REVERSİ OYUNUN TANIMI VE KURALLARI

İki yüzü birbirinden farklı renkte 64 veya daha fazla sayıda pul ile oynanır. Satranç tahtası veya 64 kareden oluşan herhangi bir kare tahta veya karton üzerinde de oynanabilir. Altı yüzü farklı renkte boyanmış bir küp kullanılarak da oynanabilir, böylece altı kişi aynı anda oynayabilir. Oyunun amacı taşları ters yüz etmektir.

  • Her oyuncu 32 taşla başlar.
  • Herkes rengini seçerek, sırası gelince taşlarını yerleştirir.
  • İlk 4 taş ortadaki 4 kareye yerleştirilmelidir.
  • Her oyuncu, sırası geldikçe, taşını rakibinin taşının bulunduğu bir karenin yanına koyar.
  • Amacı rakibinin taşlarını ele geçirmektir.
  • Rakibin taşları, bir doğru boyunca iki uçtan da kuşatılarak ele geçirilir. Bu durumda rakibin taşları ters çevrilerek, ele geçiren oyuncunun taşlarının rengine dönüştürülür.
  • Bir taş oyun boyunca bir çok kez renk değiştirebilir.
  • Tek bir taşın oynanmasıyla birden çok sıradaki taşlar renk değiştirebilir.
  • Oyuncu hangi taşların rengini değiştireceğine karar veremez. Doğru boyunca tüm taşlar ters çevrilmelidir. Son oynanan taşın kuşattığı doğrudaki taşlar ters çevrilir. Bu hamle sonucunda ters çevrilen bir taş, aynı anda başka taşların alınması için kullanılamaz. Siyah oynandığında 1’den 4’e kadarki beyaz taşlar ele geçirilip, siyaha çevrilir. 3. taşın siyaha dönmesi, 5. ve 6. taşların ele geçirilmesini sağlamaz.
  • Eğer oyunculardan biri hamlesinde, hiçbir taşı ele geçiremezse, sıra karşı oyuncuya geçer.
  • İki oyuncu da hiçbir taşı ele geçiremeyecek bir duruma gelince oyun biter.
  • Oyun tahtasında en çok hangi renk taş varsa, o renkteki taşlara sahip olan oyuncu, kazanmış Olur.

 

  
2971 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam4
Toplam Ziyaret344911
Hava Durumu
Takvim